۱۳۸۹ مرداد ۱۶, شنبه

برای برادرم سیامک

سیامک قادری/روزنامه نگار
منبع: امروز

برای برادرم سیامک
نوشته ی:تقی کاج آبادی

سلام برادر،

نمی گویم سیامک که این لفظ برادر را بسیار دوست می داشتی، یادت هست همیشه برای ابراز مهربانی برادر خطابم می کردی؟ آری برادرم خبر در بند شدنت را شنیدم و افسوس خوردم، افسوس روزهایی را که برای اطلاع رسانی در دل خطرات سپری کردی، افسوس از کوته بینی کسانی که بعد از دستگیری ات نوشتند:

يک منبع آگاه به خبرنگار ايرنا گفت : ماموران نيمه شب پنجشنبه موفق به دستگيري فردي بنام "سيامک . ق " از عناصر فاسد و فعال در حوادث پس از انتخابات شدند .

آری برادر؛

تا بوده همین بوده، تا هست چنین خواهد بود، تو در اوج عزت نفس در آن خانه ی استیجاری ات با همسر مکرمه و آن نازنین فرزندت خوش بودی؛ اما کسانی کوچکتر از تو وشاید کم اطلاع تر از تو در قصر زندگی می کنند، امروز تو عنصر فتنه ای و ان فتنه گران، عزیز دردانه! امروز تواز اغتشاشگرانی و دیگرانی که ........بگذریم، هم تو می دانی و هم من و ....

برادرم؛

برایت نوشته اند که:

به گفته اين منبع آگاه ،فرد دستگير شده به همراه فرد ديگري در وضعيتي ناهنجار و مستهجن از سوي ماموران بازداشت شده است.

نمی دانم این وضعیت ناهنجار که از ان نام برده اند ارتباطی به مراسم "جشن ازدواج برادر همسرت "دارد یانه؟اما گفته اند که در وضعیتی مستهجن بوده ای که این دیگر بسیار آزار دهنده است.

برادرم،

آنجا خوش باش، اینجا جانشینانت برای خبر رسانی از" منبع آگاه" استفاده می کنند، نمی دانم این "آقای منبع آگاه" این همه اگاهی را ازکجا تحصیل می کند و چرا خود یک خبرگزاری مستقل تاسیس نمی کند.

راستی؛

نوشته اند که فاسد هم بوده ای، راستش تا به حال نمی دانستم که اینقدر ایرادات در وجودت هست، نمی دانستم می شود کار کرد، بی مزد و منت هم کار کرد، در خانه ی استیجاری زندگی کرد، سوار اتومبیلی لکنته شد، تفکر مستقل داشت آن وقت در وضعیت ناهنجار و مستهجن هم دستگیر شد.

شرمنده ام، ازخودم، از این قلم که گاهی می سُرد و چیزهایی می نویسد، شرمنده ی کسانی هستم که نمی توانم در برابرشان کرنش کنم، شرمنده ام از تمام کسانی که بیشتر از نوک بینی هایشان را نمی بینند.

برادرم؛

امشب این قلم را خواهم شکاند و تا روز آزادی ات منتظر خواهم شد، دیگر چیزی نخواهم نوشت، دیگر حتی مشق هایم را نیز با چشمانم خواهم نوشت.

و یک افسوس برای نویسنده ی آن خبر که از خوشحالی نوشت:



ماموران نيمه شب پنجشنبه موفق به دستگيري فردي بنام "سيامک . ق " از عناصر فاسد و فعال در حوادث پس از انتخابات شدند .

این بنده ی خدا احتمالا می اندیشیده است که تو در قله ی قاف خانه کرده بودی و یا در سنگرهایی که می گویند بن لادن در مناطق کوهستانی افغانستان در اختیار دارد، این بنده ی پاک خدا چنان از قید"موفق به دستگیری فردی....." استفاده کرده است که بی اطلاعی او را از وضعیت تو می رساند.او احتمالا نمی دانسته که هنوز به روال گذشته به کار مشغول بودی و مانند هر شهروند دیگری روزهای زندگی ات آرام در کنار خانواده ات سپری می شد.

آری برادرم؛

او و دوستانش خیلی چیزها را نمی دانند، همان بهتر که هیچ وقت ندانند. پناه می برم از دست بداندیشان و کج رفتاران به خداوند بزرگ که او دانای دانایان است.

برادرت: تقی کاج آبادی